Remedii impotriva insomniei – partea a doua

Da-te jos din pat

A sta in pat si a incerca sa adormi este o idee proasta, spune dr. Cormac O’Donovan, profesor de neurologie la Centrul Medical Baptist Wake Forest, pentru ca aceasta activitate ar putea antrena creierul sa asocieze patul si dormitorul cu insomnie si ingrijorari – care vor face ca problema sa se inrautateasca in timp. In schimb, daca stati treaz pentru mai mult de 20, 30 de minute, coborati din pat si faceti altceva.

„Daca incerci sa dormi si creierul tau nu te lasa, ar putea fi vorba de faptul ca te duci prea devreme la somn”, spune O’Donovan. Intelepciunea conventionala va poate spune ca aveti nevoie de opt ore de somn „, dar fiecare este diferit, iar corpurile unor persoane cer doar sase sau sapte ore”, spune el. A ramane treaz pana cand sunteti cu adevarat obosit va poate ajuta sa gasiti un model de somn care sa functioneze cel mai bine pentru dvs., atata timp cat va puteti trezi in dimineata fara probleme.

Citeste o carte – dar nimic prea interesant

„Nu va puteti opri creierul de la gandire, dar il puteti distrage concentrandu-va asupra unui lucru neutru”, spune Findley. Deoarece ecranele digitale pot intrerupe in continuare somnul, el recomanda distragerea analogica ori de cate ori este posibil – ca de exemplu citirea unei carti.

„Va poate ajuta sa cititi ceva care va va dezactiva mintea de tot ceea ce va ingrijoreaza, dar ar trebui sa fie ceva care nu este prea stimulator si nu va va face sa mai ganditi la altceva”, spune el. Daca adormitul nu este de obicei o problema mare pentru tine, citirea in pat timp de 20 pana la 30 de minute este benefica, adauga el.

stiri 100
DESPRE

Stiri 100 este o platforma de stiri online infiintata in anul 2008. Din redactia noastra fac parte ziaristi cu reputatie in media romaneasca dar si colaboratori straini care ne pun la dispozitie experienta si o parte dintre resursele logistice si informative de care dispun.