Cauzele insomniilor – partea I

Cu totii avem nopti cand ne punem in pat, neputand sa ne linistim gandurile. Exista o multime de motive pentru care somnul s-ar putea sa te evite si pe tine – poate ca ti-ai administrat o doza de cafeina prea tarziu in dupa-amiaza, de exemplu, sau te-ai uitat la ecranul laptopului ore intregi si nu ti-ai dat timp sa te odihnesti putin inainte de culcare.

Acestea sunt lucruri pe care trebuie sa le tineti minte pentru imbunatatirea noptilor viitoare de somn, desigur. Dar daca e prea tarziu pentru a face aceste schimbari in seara asta si deja platiti consecintele? Sau daca ati facut totul „corect”  si totusi nu va gasiti linistea in timpul somnului?

„Este foarte frecvent ca oamenii sa raporteze ca sunt obositi fizic, dar nu isi pot inchide mintea, mai ales daca sunt foarte incantati sau ingrijorati de ceva”, spune James Findley, director clinic al Programului Behavioral Sleep Medicine la Universitatea Pennsylvania –  Perelman School of Medicine.

Poate fi dificil sa linistiti acele ganduri, spune Findley, dar exista cateva trucuri care ar putea ajuta creierul sa nu se suprasolicite.

Iata cateva sfaturi!

Efectuati o lista de sarcini:

„Preocuparile mentin oamenii departe de somn, asa ca nu trebuie sa existe ingrijorari negative”, spune Findley. „De asemenea, ar putea fi ceva pozitiv lucrul pe care intentionati sa il planificati, ca o excursie sau un eveniment mare, cu multe lucruri pe care trebuie sa vi le amintiti”.

Timpul petrecut in timpul zilei sau mai devreme seara pentru a sta si a aborda aceste preocupari poate ajuta,  – dar daca este prea tarziu pentru asta, apucati un notebook si incearcati sa le scrieti fizic intr-o lista pentru a doua zi.

Un studiu recent a constatat ca scrierea unei liste de sarcini viitoare a ajutat oamenii sa adoarma cu noua minute mai repede decat cei care au scris despre sarcinile pe care le-au indeplinit deja in acea zi. (Cu cat sunt mai lungi si mai detaliate listele participantilor, cu atat mai repede au adormit.)

Ar putea parea contraintuitiv faptul ca gradul de concentrare asupra responsabilitatilor de maine ar duce la un somn mai rapid, dar cercetatorii cred ca actul de a le scrie pe hartie ajuta la curatarea mintii si oprirea insomniilor nocturne, cel putin temporar.

stiri 100
DESPRE

Stiri 100 este o platforma de stiri online infiintata in anul 2008. Din redactia noastra fac parte ziaristi cu reputatie in media romaneasca dar si colaboratori straini care ne pun la dispozitie experienta si o parte dintre resursele logistice si informative de care dispun.